PeMbuKa BiCaRa

blog ini dibuah khusus kepada mereka-mereka yang merasakan diri mereng dan tak tahu kemane ilmu menaip, mate untuk melihat dan sumber ilmu separa siap untuk dicurahkan. haeee... kepada semua blogger-blogger or non blogger, jemput bace.. tinggalkan la jejak, kalau tinggalkan comment lagi mantap. nanti aku comment korang.. jangan lupe klick-klick iklan yang ade.. krok krok krok.. SMILE

PiCtUrE UnTuK Di ClicK

GuNdiK DaN SiDa AkU [pastikan icon korang ade link blog korang]

Monday, November 22, 2010

NaK kEnE pEnYePaK OrAnG Ni..

aku g shah alam day after aidiladha.. kire nak g holiday la katekan..
one day ja aku round2 shah alam tu.. tgk2 tempat..
mlm nye aku beli la tiket bus SE SUPER.. nak balik umah..
nak jadi story, aku tungu la bus nye datang.. urrgg lambat2.. 30 minit lambat..
ade la ane (suami isteri) ni same nek bus dgn aku.. tua dah..
ade mamat ni suh tungu bus kat 1 tmpt ni.. pe lagi aku dgn ane tu pn lepak la tungu..
pastu nampk la bus sampai.. still tungu bus tu parking.. last2 dop tibe2 gak..
mane lak dy parking.. skali tmpat len da.. ish.. xpe la x kesah la..
ni time nak naik bus malaun tu y gua baran sikit..
biase la nak naik bus, ade la bawak mkn n minuman sikit.. mane tau haus n perut keroncong ke
ane tu bwk la mknn dy, aku pn ade.. so ane tu nek lu la.. mase tu, driver bus cakap
"cepat2 nek org dah nak gerak ni" "bwk mknn ke, jgn mkn dalam ni, nnt kotor"
"sepah2 karang" dgn nada agak keras.. aku kat pintu bus lagi.. nak kluar kan tiket..
aku dengar la, then toleh, dlm hati - "pesal mmt ni, xleh ckp lembut sikit ke"
station bus seksyen 17
dah dtg lambat, parking tah mane2.. ish.. aku tgk la driver bus tu..
sambil pgg sajian untk aku mkn dalam bus.. dulik ape.. hahah
kat sebelah driver tu ade minah gedik mane duk nyepit kat tmpat org nak kluar masuk..
ish minah ni, xde tmpat duduk ke.. sblh driver gak ko nak nyedeng.
menyepit laluan pulak.. driver bus pn mcm selenge jek.. chea mane lak dy bwk
gedik2.. aku pn duk kat seat.. n tgk depan.. driver tu brmiang2 dgn dak girl tu
mayb isteri kot.. mampos la... suh cepat tp x gerak2 lagi.. ish..
bus pun gerak.. time tu aku pn menjamu selera.. hahaha...
makin tegah makin dibuat.. bunyi la pastik jajan n air tin aku dalam bus tu..

usual la kan, mst bus akan stop kat mane2 terminal or station bus..
so ade la 1 terminal ni.. passenger bus nak kucil la katekan..
so mintak la tungu kejap.. ape driver bus tu cakap.
"cepat g buang, lambat sy tingal" uik.. dah xkenal adap sopan nak bckap ke..
nyirap gak aku dalm bus tu.. ade lagi perangai sual lahanat driver ni.

kat terminal len plak... bus ni pn stop.. driver bus ni ckp
"smpai tempat XXX" tmpat d rahsiakn hee.. "cepat turun, nak gerak ni"
time ni ak tgh mamai, so x pasti dgr mcm ni ke.. sampai la turn aku..
nak turun kat hometown aku.. aku tgk la luar.. oh dah sampai..
bus tu pun stop.. pe lagi, mesti la nak kemas nak turun kan.. bek la mase dlm 30 saat
waktu ni aku nyirap.. driver tu bersuara tibe2.. tusuk kat telinga aku.
"EH NI DAH SAMPAI, KORANG NAK TURUN KE TAK"
"TAK TURUN AKU TUTUP PINTU N GERAK"
wohooo... sedap nye mulut mamat ni.. ko baru jek stop
org baru nak angkat montot n nak kluar.
BUNYI MCM MENGHALAU PULAK..

dek x tahan dgr pe lenge tu cakap.. aku pun slumber balas..
"OI PAKCIK, ORG BARU NAK BANGUN NI"
"SOBO SIKIT BOLEH TAK, INGAT PE ORG LEH GERAK MCM KILAT KE"
baru nak ingat nak bwk smpah mknn aku kluar
tp aku cancelkan. haha tgl terus dalam bus tu..
girl gedik n driver tu terus toleh kat aku.. aku pun pandang la dorg 2 ekor tu..
b4 keluar.. aku sound lagi haha .. "TLG JAGE BAHASE SIKIT KALAU BCKP"
huuu... aku rase sangat puas.. wahahha..
nak kira kan, aku nak tampo jek mulut driver tu.. hahah..

4 lango double line:

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

panjang nye aku melalut.. hahhaa

bukan photographer said...

bagus..
ade bakat jadi blogger mcm miza...
=P
ko baru setengah jam..
ak 4jam

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

ni perasaan x puas hati..
tu ar pasal..melalut tol..
kene pendek kn ni..

Batu Melukut said...

org mcm tu mmg x boleh lembut2...
kasar lawan kasar..
tentu dia malu gile time tu
x de budi bahasa tul

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KORANG BAIK HATIKAN (^_^)