PeMbuKa BiCaRa

blog ini dibuah khusus kepada mereka-mereka yang merasakan diri mereng dan tak tahu kemane ilmu menaip, mate untuk melihat dan sumber ilmu separa siap untuk dicurahkan. haeee... kepada semua blogger-blogger or non blogger, jemput bace.. tinggalkan la jejak, kalau tinggalkan comment lagi mantap. nanti aku comment korang.. jangan lupe klick-klick iklan yang ade.. krok krok krok.. SMILE

PiCtUrE UnTuK Di ClicK

GuNdiK DaN SiDa AkU [pastikan icon korang ade link blog korang]

Wednesday, February 9, 2011

BaG DaN AkU

dulu masa kecik-kecik, aku pantang tengok bag..
sangat teruje time tu.. kecik kate kan... nak tu nak ni (ingat bapak ko cop duit)
ade bag power ranger, sailormoon, sesame street, ultraman,
gavan, satria baja hitam<--old time favorite ni.. 

so aku melihat revolusi bag-bag yang ade sekarang..
dari aku tadika/taska sampai la aku masuk universiti ni.. hoho
dah masuk U ke aku.. macam tak caye la pulak.. hahha...
tak penah berangan pun nak masuk U ni.. siyes..

aku rase pelik sekarang ni.. makin tinggi belajo makin lain...
ape yang lain.. meh tengok picture bawah ni
ni perubahan aku ke perubahan bag??
time tadikan, aku tak ingat la..aku bawak bag ke tak.. lupe sudah..
zaman paling perit zaman sekolah rendah..
nape? aku rase macam hari-hari aku pindah rumah..
perg buku-buku kene bawak macam nak pergi hiking ko...

menengah pun kene bawak buku-buku yang berat..
tapi time tu nak kelihatan hensem (biasalah horman remaja)
so tegar malas nak bawak buku teks ni.. haha...
zaman metrik.. ade gak aku bawak bag ke kelas..

tapi bile zaman universiti.. aku...
huhhhuhu...
ade gak bawak bag.. tapi isi dalam hanye pen dan kertas..
bag dah kecik.. aku pulak makin besar sekarang ni..
damm... gile.. gemok nye aku skrg...
ahh... lantak...

p/s: aku tak tahu nape tulisan jadi beso2 ni..
dan kepada mereka beri komen kat n3 sblum ni.. 
nant aku balas okey.. sorry..

18 lango double line:

pat!hing said...

terbeliak mata aku ni haa baca entry kau !! HAHA

garfield88_aini said...

setuju gen kata2 entry ko nie...
dulu time sekolah rendah rasa macam nak patah bahu je...
bila sekolah menengah ok dah...
bila di u, lagi sempoi bag yang kita bawak...
huhuhu...

bukan photographer said...

"aku pulak makin besar sekarang ni"
damm..patut la tulisan pon ikut membesar

lionteen said...

dah masuk U ni, x yah bawak beg pun xpe. pnjm mmber sume. hahaha

luvpinkja said...

hahaha. orang lidi penipu duhh. rambut je sama ngn owner. badan lidi tu memang tipu.. hahahahahaha..

btw, cerita bag zaman sekolah memang best.. hehe

**tulisan besar..? cOOL.. hehe :)

meknie said...

hahahahaha....ak masa skolah rndah pakai beg tarik oOooO so xpayah nak galas beg yg ak pn xtahu bape tan tu

fyna said...

segar bace entri nih.....
jelas tulisan tue...

shAzwAni sAmAn said...

betoi3..
makin tiggi belajar makin ringan beg..
agaknye kalo phd lenggang2 je kowt g kelas.. :)

❤NazirahMoktar❤ said...

sengal la..kalo bace blog ko ni, memg gelak besar la aku..
weh, bese la tu..masuk u kelas ape je kan..tak pyah bawak beg sume..lawak la gmbar ko..hahah

ijam ismail said...

huhu..seronok la entry ni....
=D

the GirL said...

btol2.. beg makin lama makin kecik... tapi skg masuk u kna bwk beg besar blk.. sbb kne bwk laptop... nk bincang group projek... camnak patah tulang blakang.. adei...

Hanim Mahali said...

tulisan jelas nyata dan terang... terbeliak bijik mata baca... huhuhu... makin tinggi belajar memang beg jadik makin kecik la... makin malas nak bawak buku berat-berat.

Aiydalela said...

sis dulu pakai beg AJINOMOTO je. hahhahaha


*terang sat mata ni, umpama baca dengan kanta. kikiki

Sab Buenoo said...

weh tahu xpe. beg aku masa sekolah rendah ngan mngah mmg beso. ish tak cool langsung.

namaku rahmat said...

beg skola aku x pernah besau

bawak pensil box ngan buku nota jerk.

entry terkini:berita harian : Malaysia perlu ramai penggodam beretika

senydream said...

bile bce entry ni bru sedar sal ni..btol kan mkin tinggi belajar mkin ringan lak beg..hehe2..sy pon mse beljr kolej kekadang cam p berlenggang jek ha, coz bnyak drg dr menulis,huhu2...

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

tihin - bukan salah aku.. xtau nape jadi kayak gini

aini - haha.. nape ek gini

dean - ye lah.. aku kan gemok

lionteen - woo pinjam memebr tu...

pinky - ye tau aku ni gemok.. sedar diri sudah.. sob sob

meknie - haha.. aku xpnh beli bag tu.. rase mcm susah jek

fyna - bagi terang korang bace

saman - dah jadi lecturer bawak pdrve jek la.. hee

nazirah - hahha.. klu ade picture btl.. tentu ak dah letak

ijam - thanks

the girl - lappy aku duk rumah jek..

hanim - hahha malas tu la jadi aku gemok.. keh keh

aiydalela - hahha.. masalh teknikal la sis

sab - time sek mngh aku cube menjadi kacak.. hari kene marah x bwk buku

rahmat - wooo sempoi gile hang

seny - kah kah.. naseb ko sedar kan.. syukur.. hahha

ainaa.syafiqah27 said...

mase tadika bawak beg yang ade kepala kartun jer.. hehehe.. terase seperti cute dimasa dula.. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KORANG BAIK HATIKAN (^_^)