PeMbuKa BiCaRa

blog ini dibuah khusus kepada mereka-mereka yang merasakan diri mereng dan tak tahu kemane ilmu menaip, mate untuk melihat dan sumber ilmu separa siap untuk dicurahkan. haeee... kepada semua blogger-blogger or non blogger, jemput bace.. tinggalkan la jejak, kalau tinggalkan comment lagi mantap. nanti aku comment korang.. jangan lupe klick-klick iklan yang ade.. krok krok krok.. SMILE

PiCtUrE UnTuK Di ClicK

GuNdiK DaN SiDa AkU [pastikan icon korang ade link blog korang]

Friday, February 11, 2011

Di HaRi JuMaAt - PaRt LoRO (DuA)

assalamualaikum.. 

oh.. dah part kedua kesah hari jumaat.. hahhaa.. meh aku nak cerita lagi..
ni bukan kesah suami isteri di malam jumaat.. korang aku lepuk2 seko2..
okey.. harini aku p masjud.. macam biasa<----saje bagi tau aku p masji tadi.. haha
macam mingu lepas.. girl2 mesti teruje tengok para kaum adam ni pakai baju melayu..
aku pun terasa di stalker.. tapi aku wat cool jek.. hahha

solat jumaat ni kene datang awal... banyak pahala dapat..
tapi al maklum.. syaiton ni banyak sangat.. ade je keje kene wat time nak pagi tu..
Sabda Rasulullah bermaksud: “Barang siapa yang mandi (sunat) pada Jumaat, kemudian pergi ke masjid pada waktu yang pertama, maka seolah-olah dia telah berkorban seekor unta. Barang siapa yang pergi pada waktu yang kedua, maka seolah-olah dia telah mengorbankan seekor kerbau. Barang siapa yang pergi pada waktu yang ketiga, maka seolah-olah dia telah mengorbankan seekor kambing. Barang siapa yang pergi pada waktu yang keempat, maka seolah-olah dia hanya mengorbankan seekor ayam betina. Barang siapa yang pergi pada waktu kelima, maka seolah-olah dia mengorbankan sebutir telur." 
(Hadis riwayat Imam Bukhari)

so.. kepada isteri2 dan makwe2 tu.. korang ingatkan la suami n pakwe korang
cube sms or call.. agak2 dalam jam 1 baru nak bangun.. haishh...
orang habiz solat baru habiz mandi kot.. hahhaha

nak jadikan kesah la kan.. datang la mamat ni awal...
patut korang datang masjid time2 macam ni.. haha
macam biasala datang awal.. haha.. semangat babe.. nape best datang awal ni
dapat borak2 dengan kawan2 jap.. b4 khutbah disampaikan<--perangai aku je ni
(info to kaum hawa - time khutbah, para jemaah tak boleh bercakap)
khutbah ni rukun wajib untuk solat jumaat

then aku mamat tu duduk la dalam masjid.. nak dengar khutbah..
minit pertama - kepala aku mamat tu 90 darjah
minit ke tiga - 45 darjah
minit ke lima - 0 darjah ZZZZZzzzzz....
sape ni.. tak hormat langsunh...
ni bukan salah aku mamat tu... mesti syaiton banyak bergayut kat mate..
sampai la 1 peristiwe ni berlaku.. <---kekadang happen gak.. hahahaha
jangan gelak... korek idung korang nanti..
aarrrggg gile segan aku mamat tu... tup tup.. org dah nak solat..
hahah.. aku mamat tu masih di buai mimpi indah...
dan sekali lagi kawan aku mamat tu pakat gelak reramai..

p/s: watak perlu di rahsiakan..bagi menjaga sensitiviti (aku)
ingat.. pesan suami n pakwe jangan datang lambat ke masjid..

33 lango double line:

AizA Si LovEmoNEy said...

comelnya kartun tu..

cik ungu said...

aku dah lama agak kau memang mcmtu..aghh~

fyna said...

hakhakhak...
adddoooiiii...ape nak comment e?
klaka...




suke kartoon...

Aqilah :) said...

kah kah kah , bukan main lagi syok tido ==

raha hanym said...

eyt :)

haha..
kaw ni..bt malu kaum ADAM jaa..

kaum HAWE sume ~ ilek naa

hik3

ijam ismail said...

hahahaha....
=D

aqeyLs said...

sape mamat tuh. haha?

Juli said...

tido awal sket la malm kamis tu kott...setan jugakk salah..haha

erleena said...

hahahaha gelak jugak :DD

the GirL said...

itu bukan tido... itu dengar khutbah dengan Khusyuk dan tawadhuk...
ape khatib baca, angguk je... iakan je....



hahaha,,,

kaizen said...

hakikat yg x dinafikn...
lg2 student skola/kolej/U

EmanCloud said...

bro kempen tu x de ending koz blogger baru takkan pernah habes kan? haha pasal entri ni geli hati bace rajin lukis? jumaat makan pisang free x? ehe

Sab Buenoo said...

jangan risau. xperlu malu.
aku dulu kat asrama. masa tazkirah lepas maghrib mmg aku tido. siap baring2 lagi klu line clear. klu line tak clear, adela mangsa yg aku cari suh urut2 belakang. konon nak bagi mata sedar laa...huehue

tia said...

pejalll! jgn dtg lmbt ke masjid oke ? hikhik!

Imran nyambek said...

kah kah kah...lu kan tu?

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

pesanan ikhlas untuk FH jugak lah ni ye;) haha..

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

hahaha...mau kne lempang klu lambat2 ni..

akubudakejut said...

wahahaha..kelakar.mcm2 gelagat dak laki nie nk sembhyang jumaat...

terbang tinggi said...

agak3 de xmamat len yg mcm mamat tuh..hehe

terbang tinggi said...

agak3 de xmamat len yg mcm mamat tuh..hehe

senydream said...

haha2!...semangat tdow tuh!...:)

nadira shahid said...

haha, teringt la time solat tarawikh.. ngntuk yg amat ;)

❤NazirahMoktar❤ said...

plawok la mung ni..hehehehehe

farhaniza azman said...

haa..lukiskan kartun... bestnye pndai lukis

Hanim Mahali said...

tak cukup oksigen tu pasal la boleh tidur masa khutbah.... kena banyak minum air kosong ni, tambah oksigen kat otak... hehehe

KELI OH KELI said...

suka dengan karakter kartun2 yg kamu buat...lukis camna ya?

nur aisya humaira said...

hak2,camni ehh org laki punye pea...uish2...

ferra ferro said...

tak senonoh ! macam nak kne jentik je ! hahaha , nice drawing . 1st time skodeng blog zebra ni . x)

lea said...

boleh tahan jugak lukisan ko..hehe

Ifti Larina said...

BOO ! kantoi !

Aiydalela said...

hahahha, sampai terkeluar bendalir asing. 'khusyuk' sangat la tu dengar khutbah.

vaithis said...

rasa seronok pula baca cerita tidur dlm kelas.... nanti jangan lupa follow saya ya... i already follow u...hahahaha...

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

aiza - thanks.. hehe

ungu - cett... mane de la..

fyna - gelak gelak.. cubit kang

aqilah - dugaan jumaat katekan

raha - fakta ni fakta.. hee

ijam - yelah gelak...

aqeyls - entah la sape.. tak tau

juli - tido awal.. ssh nye...

erleena - ni lagi.. gelak lagi.. hee

sandal - ko sangat memahami

kaizen - betul betul.. x la malu ek

halia - beres...

sab - hg mmg de best.. tapi kat masjid xde nak urut2.. he

tia - baik baik.. xdtg terus oke tak.. ngeh

imran - shuu.. diam diam

fifiey - ye baik

ahmad - uikk jgn.. takut sudah

kejut - sikit jek ni...

tinggi - cari energy nak solat..

nadira - kan kan kan...

nazirah - neghh....

farhaniza - erkk thanks.. biase jek la

hanim - okey.. nnt org beli tong gas o2..

keli - lukis gune paint jek babe

nur - erk.. segelintir jek

ferra - hehe.. thanks.. jentik lembut2 tau

lea - boleh la tahn..

ifti - erkk.. biase jek

aiyd - tersangat khusyuk la ni

vaithis - hehhe thanks... happy blogging

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KORANG BAIK HATIKAN (^_^)