PeMbuKa BiCaRa

blog ini dibuah khusus kepada mereka-mereka yang merasakan diri mereng dan tak tahu kemane ilmu menaip, mate untuk melihat dan sumber ilmu separa siap untuk dicurahkan. haeee... kepada semua blogger-blogger or non blogger, jemput bace.. tinggalkan la jejak, kalau tinggalkan comment lagi mantap. nanti aku comment korang.. jangan lupe klick-klick iklan yang ade.. krok krok krok.. SMILE

PiCtUrE UnTuK Di ClicK

GuNdiK DaN SiDa AkU [pastikan icon korang ade link blog korang]

Friday, March 4, 2011

Di HaRi JuMaAt - PaRt TeLu (TigA)

assalamualaikum...

wah gile lame aku tak update blog.. korang rinduke.. (adeke rindu.. ahaa)
aku hal yang takdapat nak si settle2 kan lagi sampai sekarang..erkkk...

baik-baik.. ni dah part 3 dalam cerite DI HARI JUMAAT.. kesah yang aku alami
hehe.. (aku takdapat feeling nak buat ayat.. lama tak update katekan)
takpala.. aku buat sebaik mungkin untuk korang baca..

nak dijadikan cerita pada jumaat yang indah ini.. aku pun biasalah bermacho2..
semua dah smart..pergi dengan hati riang seperti kanak2 rebina..
sampai depan masjid.. aku pun mengparkingkan selipo jamban..
aku ingat lagi.. suke wane hijau bab-bab selipo ni..
takkan nak bawak masuk masjid, ade kang aku balik kat hospital dari kat umah..
sape nak jawab ni.. so macam ni rasenye kedaan selipo jamban aku.. 
sebelum pergi aku dah polish tahap dewatanye cantik.. semua daki daku aku sental hilang.

lepas jek solat jumaat.. aku pun dengan hati yang riang.. tibe-tibe..
erkk 2 2 bukan selipo aku ni...
 macam ni akhirnya selipo jamban aku.. takpa la, dapat gak aku balik tanpa berkaki ayam
yang pelik 2 2 adelah belah kiri.. ape gaye la ni.. ni situasi pertama..
situasi kedua pulak..
lagi la..
kenapa la ade mahluk yang mendengki aku kat masjid ni.. kat sini pun nak mencuri ke..
kalau aku pakai selipo harge 8 juta, kalau ilang aku consider la
ni selipo rm2.50 sepasang pun leh jadi bahan rembatan.
arrgg.. aku tension..

takkan la aku kene kunci selipo aku ni.. macam picture dalam blog si asraf omar 
memang dah tahap kritikel kalau dah gini gayenye.. grrr....
ermm... halal kan jek la.. maybe org yang ambek tak cukup selipo nak main lempo selipo
belakang masjid..

p/s: serius nye entri ni.. tak dapat feeling lagi.. hahah...
hai saya newbie..

27 lango double line:

bact said...

hai FH..
gua nk kopi paste entri lu boleh tak?
hahaha

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

hahha... no hal la..
hang nk copy or kopi o peng pn boleh.
hehehe...

kamarukom said...

tu maknenye org dtg smyg jumaat tu xdpt ape2 pahala pun..duk pi curi selipar org len plak..pdhl dlm khutbah bru je duk cite psl neraka syurga kan..hehehe

lionteen said...

haha. aku pun prnah je kene amik slper time g msjd. time tu nk slt terawih. nsb ayah aku amik aku depan pintu msjd. kaki aym je nek ke krete. kihkih

efa said...

hoho benda cmni dah mmg ada...dulu masa sembhyang raya kt masjid ada sorang pak cik ni dya pn kena cmtu gak sian...lain kali kan bawa slipar spare dan2 menyorokkan sikit kasut tu atau buh dalam beg plastik pastu nyorokan hoho

Ifti Larina said...

haha sokong efa. len kali abg buat gitu ah.

Aiydalela said...

kalau hari jumaat, bab2 hilang selipar memang pemes.

the GirL said...

finally ko hapdate gak......
len kali jgn pakai selipar..
pakai kasut sekolah.. confirm xde org amik.. ngeeee

Encik Blogger said...

haha.. kene la balik jalan kaki..
sama ar kite

cik hanym said...

wahaha..btol2, update gak kaw akhernye,,
tertnye2 gak aq : "mne lahh si LIne neyh ta post2?" haha ~

TMUkmkd said...

tahniah hahaha. memang terbaek kene jalan kaki ayam sebab orang ambik slipa

Sab Buenoo said...

aa. lama tol ko tak update.

tenangsudey said...

hahaha newbie la sgt...adeh.. kes selipar camni x habis2 lagi.. sian tol mangsa yang kene.. sabar la ek faizal

asmera akemi said...

ahaha..sabo la yek..normal lah sipar kne rembat kat masjid..try pkai sipar pempuan g ms jumaat..tgk kne rembat ke x??..haha

erleena said...

kecian nyeeeee

:) anda sorg y pnyaba,atleast ade slipa baru t hahaha

Asyraf Arif said...

hahaha biase lah tuh selipar hilang. haih! geram kalau selipar jamban pun nak hilang.

saouri said...

kahkahkah...tahniah...sapa swuh pakai rm2.50 punyer,,,,pakai jek yang singgit 5 kupang....

iqbalhakimi said...

haha...lain kali pegi kaki ayam..tak pun pakai kasut pua chu kang..

Bob Merley said...

bukan saje hari jumaat. hari2 biase pon bole kena la. aku dah brapa kali balik kaki ayam

yaya_flanella said...

haha. kreatif. suke tgk org lukis2 ni. teruskan usaha. saya akan rajin singgah. ;)

Dda Ly said...

heheh adehh fenomena di masjid lepas smayang jumaat yek? :)

meh ke rumah,
~tutorial 'jom jenguk ads'~
keep in touch ye..♥♥♥

Hanim Mahali said...

perkara biasa berlaku kat masjid...
memang ke kunci selipar tu baru selamat...hehehe...

ijam ismail said...

lain kali sorok skit selipar 2 k
jgn letak sebrg
=P

miSsh chiOrikA said...

kesiannye .....
seliper pon kene curikk .

senydream said...

tu la pasal perasan gak dh lme x update...
ngeh..ngeh..ayah sy pon selalu balik berkaki ayam jek lpas p masjid,huhu2...

Nasuha Salleh said...

dah biase da dgr kes hilg selipr time solt jumaat ni =D hehe
lain kali g msjid pkai trompa... =p

~Kirin Selama Perak~ said...

hahaha !
pasni ko pegi masjid pakai slipar sebelah lain,sebelah lain..
confirm balik dapat selipar baru !
:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KORANG BAIK HATIKAN (^_^)