PeMbuKa BiCaRa

blog ini dibuah khusus kepada mereka-mereka yang merasakan diri mereng dan tak tahu kemane ilmu menaip, mate untuk melihat dan sumber ilmu separa siap untuk dicurahkan. haeee... kepada semua blogger-blogger or non blogger, jemput bace.. tinggalkan la jejak, kalau tinggalkan comment lagi mantap. nanti aku comment korang.. jangan lupe klick-klick iklan yang ade.. krok krok krok.. SMILE

PiCtUrE UnTuK Di ClicK

GuNdiK DaN SiDa AkU [pastikan icon korang ade link blog korang]

Sunday, March 13, 2011

TiMe SeKoLaH - PaRt IcHi (satu)

assalamualaikum..

baru-baru ni kite di gemparkan dengan gempa bumi 8.9 di jepun yang mengakibatkan
tsunami. semoga negara kita di jauhkan dari bencana sebegini.. amin...

okey continue dengan n3 aku lak okey..
once upon a time la kan, aku nak story pasai aktiviti masa aku kat sekolah rendah..
sape time zaman sekolah rendah, sekolah ade buat HARI KANTIN..
sekolah aku dulu ade tau.. Sekolah Kebangsaan Sri Bali Chaah..

so that time la banyak la gerai-gerai yang open.. jual macam2 jenis makanan..
rambang mata gak la nak beli makanan.. ape yang special hari kantin ni?
ni haaa... kite belanje gune kupon, kire kene duit tukar jadi kupon yang ade taip
2 posen, 3 posen, 5 posen, 10 posen ekk??
kire macam sistem bate.. duit tuko kupon
aku rasa tujuan buat gini untuk pelajar beli barang kat gerai-gerai yang di open tu..
demm tol.. kerana aku naive time tu..aku tukar rm3.00.. (duit simpanan untuk hari kantin ni)
zaman aku kire dabak oo rm3.00 tu...nak jadi story la kan.. semasa hari kantin tu
aku pun belanje sesakan yang boleh, beli ni tu.. sampai la habiz..
dah habiz, mesti la kene beli baru kupon, ni yang demm (xde duit).. mase nak buang sisa makann
open la tong sampah satu ni.. terkejut nyah time tu... (rase area bilik guru kot)
haa.. tengok ape aku jumpa time tu.. takla sebanyak aku lukis ni
bohong. bagi nampak effect lebih sikit.. hahah
kupon la babe kupon.. ape lagi, aku kutip la cepat-cepat.. lantak la dari tong sampah ke ape..
kawan aku pun ikut join.. betape gembira aku time ni.. dapat kupon free dari tong sampah
aku rase tong sampah tu macam lamp dalam cite aladdin la.. hahha. tunaikn pemintaan
haaa.. nampak ke tak kat kocek seluar aku tu.. nampak tak?
bebekalkan kasut Pallas Jazz, aku melangkah bergaya..
so korang dapat bayangkan tak, ape kemungkinan akan berlaku kat kupon-kupon tu... 
hahhaha... kan kan kan... mesti belanja sakan...
macam ni kan.. gile babeng banyak...
tapi hakikatnya..
macam ni.. hahhaa
kupon-kupon tu tak diterima sebab takde cop.. gile dorang check setiap kupon..
WALAWEH MALU AKU MALU... DAH MAKAN TAK DAPAT.. UURRGG...
alasan kate kawan punye kupon.. demm demm... bagi cover up.. huhu
Allah masih sayang umat Dia yang sorang ni. jangan makan makann haram..
huhuhuhu...

p/s: makan la makanan yang halal..

15 lango double line:

Sab Buenoo said...

padan muka.


:))

ijam ismail said...

hahahahahhahaha....nk ilang kan malu sng jep..
ko g jmban and ko flush muke ko 3 kali...haha..3 kali j tau

Alia Natasha said...

haha, padan mukaa ! :P

ann said...

hahaha comel je! =P

AizA said...

hahahah... ALLAH mmg syg kamu...
ALHAMDULILLAH

umie said...

hahhaahah..
mesti gile malu time tu kan...
hahahha=)

:::: Amani :::: said...

haa nasib baik blm smpat lahap semua tu... ye Allah sygkan kamu kwn :)

wan farah said...

wahahhaha..lawak2..budak2 mcm 2 lar kannnz=)best ja hidup time skolah rndh dlu..

logorithm said...

Kih kih kih! Malu besar!

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

sab - zaman kicik2 xde malu.. hahah

Nebengz... said...

nasik lemak 50 sen satu! hahahaha

conbellydiobeterisme said...

seryes lawak haha ,like2 :)


http://jambancomel.blogspot.com/

Ifti Larina said...

hahahah ngek je! kan dah kantoi tu

erleena said...

haha da agk dah! bole plak dpt kupon free2 cmtuh haha,

memang ad pgjrn la eyh,mndlm good :DD
budak2 bace bagus nieh,
nape tak wat komik about moral for student , haha :P

sleepycatz said...

padan muko~!!

ingat senang dapat free....

aku nak gok kalu betoi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KORANG BAIK HATIKAN (^_^)