PeMbuKa BiCaRa

blog ini dibuah khusus kepada mereka-mereka yang merasakan diri mereng dan tak tahu kemane ilmu menaip, mate untuk melihat dan sumber ilmu separa siap untuk dicurahkan. haeee... kepada semua blogger-blogger or non blogger, jemput bace.. tinggalkan la jejak, kalau tinggalkan comment lagi mantap. nanti aku comment korang.. jangan lupe klick-klick iklan yang ade.. krok krok krok.. SMILE

PiCtUrE UnTuK Di ClicK

GuNdiK DaN SiDa AkU [pastikan icon korang ade link blog korang]

Friday, July 1, 2011

SeMeMOrY YaNG Ku AdA

assalamualaikum

okey entri ni memang serius bukan macam entri yang INI atau bawah yang ini. seserius kah aku? entah aku pun tak tahu aku boleh serius dalam setiap perkara. semua aku selalu ambik mudah macam ABC. ah ABC pun susah, teringat aku masa aku kecik, sebut A pun macam makan batu. almaklum pelat sikit, tapi sekarang fasih sefasinya. ah memory kecil kembali sudah. ada ke kenangan waktu itu, aku masih cuba mencari. banyak aku lupa kejadian masa kecil. padahal waktu itu paling menyeronokkan


sekolah rendah, sekolah menengah, matrik hingga la universiti, pelbagai memory yang aku simpan. tak semua akan aku ingati, miskipun memory itu amat indah untuk di kenang. tak semestinya yang indah perlu di simpan tak semistinya yang buruk perlu di buang jauh. ada yang indah itu amat memeritkan dan ada yang pahit itu melucukan. keluarga, kawan, rakan, sahabat, lelaki, perempuan semua ada dalam memori aku ini. yang membezakan mereka hanya kekuatan ingatan terhadap setiap antara mereka ini.


adakah perasaan itu satu memori? adakah memori akan turut bersama dengan perasaan? mengapa perasaan itu hadir?  aku dah mula mengarut dengan persoalan yang entah aku tidak tahu dari mana. ya mungkin perasaan itu akan hadir sendiri, ya mungkin perasaan sedih hadir ketika memori menguasai diri, ya mungkin.


kenapa aku perlu bersedih, sedangkan itu hanyala memori. memori yang hanya berada dalam ingatan, ingatan yang tersimpan di dalam benak otak kepala ku ini. ya dulu ia merupakan realiti tapi sekarang hanya memori yang di simpan. menjadi fantasi tidak mungkin menjadi realiti. aku benci berseorangan, benci bersendiri, kerana aku benci bila perasaan dan memori yang membuat aku sedih, bertandang, berlenang air mata, aku yang sakit, aku yang merana. 


biarla orang tidak tahu aku merana, tunggu!! mengapa aku perlu merana untuk sekeping memori dan perasaan? perdajalkan semua itu, aku perlu gembira, hadapi dunia realiti yang sebenar, yang benar-benar berada di hadapan ku, jika terluka pasti akan terasa. ah terluka? hati? pastinya bukan dari memori. hidup ini panjang kalau Dia mahukan, penyesalan adalah satu ajaran untuk kita tidak mengulangi semula.


ahh... banyak aku bebelkan di sini.. AKU tidak merujuk kepada sesiapa, hanya watak yang dicipta dalam imaginasi. aku dalam ini bukan aku. sekadar penceritaan. ada yang terima ada yang tidak. itu terserah. sekadar pendapat ingin di luahkan. ada yang mengarut sesama di betulkan. salam...

8 lango double line:

yad'z said...

~~memori daun pisang~~~

hahaa... hidup ni tak colourful if tak de kenangan pahit n manis.. =)

Rtp Farra Arisha said...

and the most important, don't life in the dwell time!
chill and salam malam sabtu!

Halusinasi said...

walaupun bukan semuanya indah, tapi ia menjadikan kita lebih matang untuk hadapi dugaan hidup..^^

Akulah Pak Lan said...

Kenangan adalah tentang masa lampau.
Impian adalah tentang masa depan

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

yad - yaaa... cume aku tak nmpk wane ape lagi.. hihi

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

rtp farra - betol.. menjdi bebanan y spatut kita buang..

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

halusinasi - indah xkan dpt d gapai kalau y pahit msih terpendam.. dugaan menjdi kita kuat tapi sbliknya kalau keyakinan tiada..

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

pak lan - utamakan apa y penting.. bukan kenangan jadi impian tapi impian jadikan sandaran kekuatan diri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KORANG BAIK HATIKAN (^_^)