PeMbuKa BiCaRa

blog ini dibuah khusus kepada mereka-mereka yang merasakan diri mereng dan tak tahu kemane ilmu menaip, mate untuk melihat dan sumber ilmu separa siap untuk dicurahkan. haeee... kepada semua blogger-blogger or non blogger, jemput bace.. tinggalkan la jejak, kalau tinggalkan comment lagi mantap. nanti aku comment korang.. jangan lupe klick-klick iklan yang ade.. krok krok krok.. SMILE

PiCtUrE UnTuK Di ClicK

GuNdiK DaN SiDa AkU [pastikan icon korang ade link blog korang]

Sunday, September 18, 2011

BiLa CuTI–TaMaN PeRmaINaN

assalammualaikum

sejak aku cuti-cuti ni [cuti ke or dah habis blajo] ahh bagi aku ini kire cuti.. nanti dah kerja dah takda nak nak cuti-cuti malaysia bagai. so aku terjumpa la hobi agak baru bagi aku. berbekalkan moto kriss 110 tahun 1997 dan juga kaca mata rabun rayban yang aku beli kat pasar malam, aku akan betenggek kat tanam permainan.

tak kira la pagi atau petang atau tengah hari, ikut mood jugak aktiviti tenggek kat tanam permainan ni. tapi selalu kalau aku tension tahap boleh korek kubur orang memang aku akan pergi tenggek ni. aku bukan buat kerja yang boleh susahkan orang pun dekat tanam permainan ni.

so apa aku buat kat sana, benonye takda apa. aku akan cari port yang terbaik untuk duduk-duduk dan berehat. aku mesti bawak sedikit jajan untuk aku ratah. kalau air, tak main la air tin or air kotak yang kecik-kecik bagai tu. tu aku pakat beli air kotak yang bapak punya saiz. ala yang harga 2 hinggit, selalu nampak soya-soya tu. ahhh korang tau la. tak tahu lu memang noob nanang..

masuk point utama la pejal oii.. ape aku buat, 1st aku akan pakai kaca mata hitam, maklum la sinaran matahari sakit kan mata, nanti pandangan aku tak dapat nak di fokuskan sangat. aku bukak penutup air kotak besau tu, aku sedut sikit demi sedikit. sambil mata aku memandang kira dan kanan [kepala tak bergerak] hahaha.. ini bukan kehendak aku. ini kerana tekanan hidup ye tekanan hidup.

nampak awek-awek joging, aku tenung lama-lama sampai la dorang lepasi aku dan hilang dari pandangan. lepastu aku teguk air dan tunggu lagi trip yang lain. hingga la air kotak tu habis baru aku bergerak. [selalunya kalau habis pun aku buat-buat macam ada lagi] erkk… rase macam aktiviti time tension aku ni macam kurang berfaedah je. [ade bau-bau macam budak gersang ke or stalker] humm

ahh lantak la.. penting aku dapat release tension dalam kepala hotak aku ni. tiap orang ada cara masing-masing..

p/s: point utama adalah isi masa lapang..

6 lango double line:

Yasmin ♥ said...

Hahah . Macam tue ye cara hilang tensyen , :D
Knape tensyen2 ney .. ce cite :)

Bob Merley said...

Bila aku baca, aku tiba-tiba rasa kesian kat ko. tapi aku nk gelak bole tak? hahahaha. sorry bos!!!

~~Amny Sya~~ said...

p taman permainan suka main buaian ngan gelongsor..best2...[sampai skrg dok main kalo line clear....haha]

Faizal Harnis said...

yasmin - antara cara ilang tension kot.. ehhh entah..

Faizal Harnis said...

bob - muahaha.. gaya orang xde nak keluar jalan dgn awek.. gini la lumrah idupnye

Faizal Harnis said...

amny - erkk.. den dah x main.. takut patah gelongsur tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KORANG BAIK HATIKAN (^_^)