PeMbuKa BiCaRa

blog ini dibuah khusus kepada mereka-mereka yang merasakan diri mereng dan tak tahu kemane ilmu menaip, mate untuk melihat dan sumber ilmu separa siap untuk dicurahkan. haeee... kepada semua blogger-blogger or non blogger, jemput bace.. tinggalkan la jejak, kalau tinggalkan comment lagi mantap. nanti aku comment korang.. jangan lupe klick-klick iklan yang ade.. krok krok krok.. SMILE

PiCtUrE UnTuK Di ClicK

GuNdiK DaN SiDa AkU [pastikan icon korang ade link blog korang]

Wednesday, September 14, 2011

BiLa HaRi RaYa–KuIH RaYa

 assalamualaikum
dah 2 minggu raya, senak sanak saudara kunjung mengunjung. kite bersalam salaman antara sesama insan. bermohon kemaafan ye dak. oh bermacam2 story time rase aku ade.. ade boleh share ade y aku simpan lelok dalam kepala otak ni. biar jadi memory daun pisang. ekk..
rase tahun ni kuih raya kat umah aku ade yang dibeli dan ada yang dibuat sendiri. sape yang buat tentu la Mak aku.. haha aku ni pembantu terhormat ja. tukang goreng, tukang uli2.. part ingredients ni sah sah la bukan aku yang baut.. mampus tak beraya bebudak yang datang umah aku.. kah kah..
so tahun ni ada 7 jenis kuih aku ekkk bukan aku tapi mak aku buat..
  1. kuih bawang bukan kerepek bawang.. kuih bawang
  2. muruku.. oh dekat raye dah tinggal separuh.. hahaha
  3. kacang goreng.. time raye tinggal 1 balang setengah
  4. popiah.. ohh peberet ni.. hahha
  5. peyek.. betol ke tak aku eja ni.. lantak p la..
  6. biskut nestum.. hahha..
  7. sempret.. ade bunyi pun okey la kan..
  8. kerepek pisang.. naseb pisang berbuah.. penat siang [siang??]
  9. tat buah.. ekk… tanya mak aku…
  10. kuih lidah buaya?? aku je tak penah dengar kot..
  11. kuih keria.. ni untuk tetamu khas jek… hahahha…
para VIP n VVIP akan di hidangkan kuih keria.. tapi apekan nasib.. aku dah melantak semua kuih keria tu.. so tak dapat nak hidangkan kepada tetamu.. lagipun keledek habis time raye.. haha….

4 lango double line:

Farida Amira said...

wah pelbagai jenis kuih raya :P

Yasmin ♥ said...

Memang hantu kuih keria betul lah ! Haha :D

Banyaknye kuih . Mak kite beli je . Tp semua dah habis kena baham ngan adik2 . Hihi

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

farida - meh la makan2...

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

yasmin - hahhaha.. smpai sekrang ade lagi keledek kat umah.. bile2 je leh wat keria ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KORANG BAIK HATIKAN (^_^)